sobota 29. dubna 2017

Lososový poke


Jaké malé jídlo byste si nejraději dali po práci s kolegy k drinku? Takový pokrm jsme měli s foodblogery vymyslet v soutěži Aperitivo moment, která probíhá v rámci Foodblogu roku. Jelikož jsem letos nebyla nominovaná do žádné kategorie (a to, že jsem za rok přidala na blog jenom jeden příspěvek na tom asi bude mít svůj podíl :D), rozhodla jsem se na finálový večírek vetřít aspoň takhle. Finálový večírky jsou úplně super, vždycky je tam spoustu jídla a koktejlů, a taky ta zábavná společnost teda. No prostě by byla hrozná škoda si to nechat ujít!

Ideálním jídlem k drinku je pro mě havajský poke, čti poh-keh. Hlavní roli tady hraje syrový tuňák, a pokrm se vyznačuje tím, že všechny suroviny jsou nakrájeny na kostky, pořádně promíchané s omáčkou a podávané s rýží. Takže je to vlastně úplně něco jinýho, než mám tady na fotce na talíři. Dělám si srandu. Poke je definovám jako syrový rybí salát, do kterého můžete použít jak tuňáka, tak třeba lososa nebo chobotnici. Často se kombinuje s okurkou a avokádem, a suroviny tedy bývají nakrájeny na kostky. Já jsem se vrhla do vlastní vizuální úpravy, a pokud se vám nebude chtít se s tím takhle piplat, prostě to nakrájejte, jak vám to přijde pod ruku. Jídlo jsem doplnila Negroni, klasickým drinkem na bázi Campari. Každé srdce alkoholika zaplesá, jelikož se Negroni míchá pouze z alkoholických složek, a výsledkem je pořádně silný a výrazný drink. Nic pro ořezávátka! 

Lososový poke

pro 2 osoby

250g syrového lososa v sashimi kvalitě
1/2 salátové okurky
1 zralé avokádo
1 jarní cibulka
hrst edamame
---
1 lžíce sezamového oleje
3 lžíce sojové omáčky
1/2 lžičky Sambal olek nebo jiné pálivé pasty
šťáva z půlky limety
---
sezamová semínka na posypání

Lososa, okurku a avokádo nakrájíme buďto na menší kostky, nebo na tenké plátky. Jarní cibulku nasekáme na tenká kolečka. 
V míse si smícháme sezamový olej, sojovku, sambal a šťávu z limetky. 
Pokud děláme kostičkovou variantu, všechny ingredience smícháme pořádně v misce. Pokud jsme krájeli suroviny na plátky, naaranžujeme je na talíř podle vkusu a přelijeme zálivkou. Před podáváním necháme aspoň deset minut odležet, aby se propojily chutě. Na závěr posypeme sezamovými semínky.

2 komentáře:

Děkuji za komentář! :)