úterý 3. února 2015

Brokolicovo-špenátová krémová polévka


Mám pro vás jeden recept na rychlou polévku. Nevím jak vy, ale já polévky miluju! Obzvlášť když je venku zima a hnusně. Vývar s nudlemi teda jim jenom když jsem nemocná, normálně mě celkem nudí, protože s vývarem je přece tolik dalších možností, co uvařit! Třeba krémové polévky jako je tahle jsou jako sen. Většinou se nedokážu ubránit, a přihodím tam hrst strouhaného parmazánu, bez něj si většinu krémů nedokážu vůbec představit. Dodá to tomu všemu úplně nový rozměr!




Kombinace surovin se někomu nemusí úplně zdát, ale nebojte se, polévka je skvělá! Když vařím taková rychlá jídla, tak vařím dost často impulzivně a přidávám ingredience, které mi v tom chybí. Nechci se jako zase moc vychvalovat, ale mám pocit, že mám docela citlivý jazyk na chutě a dokážu dobře odhadnout, co se s čím hodí dohromady. 
Použijte prosím, poctivý vývar a nepoužívejte bujón nebo podobný "vychytávky". Možná bych snad radši použila vodu, protože toho glutamátu co v tom je... Poctivý vývar nic nenahradí, vůbec není těžké ho uvařit, a vůbec nemusí být z masa!

Brokolicovo-špenátová polévka

pro 4 osoby

1 cibule
1l vývaru
1 větší brambora
1/2 hlávky brokolice (asi 5 růžiček)
2,5 - 3 hrnky čerstvého špenátu
100g strouhaného parmazánu
sůl, pepř
sušené chilli, podle chuti
1/4 limetky
-
zakysaná smetana k servírování


Nakrájíme cibuli na drobno a zpěníme na tuku v hrnci, ve kterém budeme připravovat polévku. Přilijeme vývar a přihodíme oloupanou bramboru nakrájenou na kousky. Vaříme do změknutí. Přihodíme brokolici a vaříme cca 2 minuty, přidáme špenát a ještě tak dvě minutky povaříme. Přihodíme strouhaný parmazán, osolíme, opepříme a odstavíme z plotny. 

Tyčovým mixérem vymyxujeme do hladka. Vrátíme zpátky na plotnu, dohřejeme, přidáme chilli papričku podle chuti (měla by tam být cítit opravdu jenom lehce) a zakápneme limetkou. Pokud je polévka moc řídká, necháme vyvařit do požadované konzistence. 

Před servírováním ozdobíme zakysanou smetanou.

Voilá! :)


6 komentářů:

  1. Přesně tyhle krémové polévky miluju a bez parmazánu případně jiného sýra si je taky neumím představit. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Hmm vypadá krásně, já se konečně musím dokopat uvařit špenátovou polévku, ještě jsem ji ani nikde neměla, takže to bude premiéra :)

    OdpovědětVymazat
  3. asi blbá otázka, ale jsem v kuchyni začátečník...jak uvařím jednoduchý vývar?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to triviální, naházíš do vody do hrnce spoustu kořenový zeleniny, a případně přidáš i nějaký kuřecí nebo hovězí, pro inspiraci dávám odkaz na docela fajn recept, jen bych tam ještě přihodila petržel a celer :) http://www.apetitonline.cz/recepty/2883-nejlepsi-kureci-vyvar.html

      Vymazat

Děkuji za komentář! :)