sobota 11. dubna 2015

Aperitivo Moment - Cinzano extra dry lime + jednohubky s roastbeefem a pestem z medvědího česneku


O soutěži FoodBlog Roku už teď musíte vědět snad všechno, o ničem jiném se v podstatě mezi foodblogery nemluví. Díky vaším úžasným hlasům jste mě dostali až do Top 30 z celé ČR! Vůbec si nebrousím zuby na absolutního vítěze, ani já sama jsem pro sebe v tomhle nehlasovala (:D) a dala jsem hlas blogu, který si to podle mě opravdu zaslouží, ale ta top třicítka je pro mě obrovský úspěch. Děkuju vám všem! :)
A teď už k receptu. V rámci Foodblogu Roku probíhá soutěž Aperitivo moment, kde mají blogeři možnost se vyřádit na předkrmu, jednohubce (neboli fingerfood), s nějakým tím dobrým aperitivem k tomu. Skvělé! Jestli něco miluju, tak jsou to různé nápadité jednohubky, které nejenom skvěle chutnají, ale taky vypadají. Nemůžu se dočkat, co vytvoří ostatní blogeři! :)
Sezóna medvědího česneku vrcholí, a musím přiznat, že mně už leze i ušima, přesto mi přišlo jako dobrý nápad ho spárovat zrovna s roastbeefem, který jsem chtěla vyzkoušet už dávno. No a jak to teda celé dopadlo?




Konečně jsem si po letech pořídila břidlicovou desku na servírování, po které jsem vždycky toužila, a bylo mi hned jasné, že jí použiju zrovna na tohle. Chvíli jsem přemýšlela nad drinkem, chtěla jsem se vyvarovat Aperolu Spritz, přestože ho miluju, protože mi bylo jasný, že se bude v receptech nejčastěji objevovat. Nakonec jsem zvolila Cinzano Extra Dry Lime, dělala jsem ho poprvý, a stala se z toho nová závislost! Je neuvěřitelně svěží a na léto jako stvořený. A co na něj budete potřebovat?

Cinzano Extry Dry Lime

pro 2 osoby

200ml Cinzano Extra Dry
200ml perlivé zázvorové limonády
1 limetka
drcený led

Do sklenic nasypte led, tak do tří čtvrtin. Limetku rozčtvrťte a šťávu vymačkejte na led do sklenic. Na to pak nalijte do půlky sklenice Cinzano a dolijte po okraj zázvorovou limonádou. Promíchejte koktejlovou lžičkou. Na zdraví!


Domácí roastbeef, to pro mě vždycky bylo něco na takovým tom vyšším levelu. Nejdřív jsem to odkládala, protože jsem se bála, pak zase protože měli jenom moc obří kusy masa, a potom zas že nemám sous vide lázeň, a tak dále a tak dále. No, když jsem se teda k tomu dokopala a koupila maso, v ten den, co už jsem to chtěla dělat jsem si teprve přečetla recept. Marinujte 24h a pečte hodin šest. O-ou. Jako já dokážu bejt trpělivá dost, k polívce běhám klidně co hodinu půl dne, ale tohle se mi tentokrát fakt nehodilo. Takže jsem to tak nějak urychlila. Nakonec mi to zabralo jen hodinu a půl, a výsledek byl úžasný! To kilo masa, ze kterýho jsem to dělala, zmizelo i s jednohubkami za 3 hodiny. 3 hodiny! Neuvěřitelný :D 
Taky jsem byla dost zbabělá na to, abych dělala hned najednou celý kilo masa, takže jsem si to pro případ neúspěchu rozpůlila, proto udávám recept poloviční. No nicméně poprvé jsem to dělala o deset minut dýl než po druhý, a výsledek byl naprosto identický. Tak já nevim, v čem je ten trik :D Určitě maso ale pořádně osolte, a taky nacitronujte. Krásně pak zkřehne a nestane se, že by bylo tuhé.

Roastbeef

500g nízkého roštěnce
sůl
1/2 citronu
2 lžíce dijonské hořčice
2 lžíce worchester omáčky
1 lžička čerstvých lístků tymiánu
čerstvě mletý pepř

Maso omyjte, osušte a odřezejte tuk. Klouby prstů ho lehce naklepejte. Pořádně nasolte a potřete šťávou z poloviny citronu ze všech stran. V míse smíchejte hořčici, worchester, tymián a pepř. Vložte maso a pěkně ho do marinády obalte, ať je pokryté ze všech stran. Překryjte potravinářskou fólií a nechte odpočívat při pokojové teplotě asi hodinu. Pokud máte čas, dejte ho místo toho na den až dva do lednice.
Předehřejte si troubu na 220°C. Rozpalte pořádně na sucho litinovou pánev. Vhoďte na ní maso a opékejte ze všech stran, dokud nebude na povrchu zatažené a z velké části nebude mít hnědou barvu. Přesuňte na pekáč a dejte dopékat do trouby na 15 minut. Vyndejte a nechejte vychladnout. Šoupněte ho potom na pár hodin do lednice, studený se daleko líp krájí. 
Maso krájejte pořádně ostrým nožem na tenoučké plátky. Jde to blbě. :D



Jednohubky s Roastbeefem a pestem z medvědího česneku

na 25 jednohubek

1 balení listového těsta (preferuji to s máslem)
---
50g medvědího česneku (1 velký svazek)
25g piniových ořechů
100g strouhaného parmezánu
30ml olivového oleje
1/2 citronu
sůl
pepř
---
1/2 kg nakrájeného roastbeefu
libovolné klíčky, nejlépe vojtěška či mladá čočka
vločková sůl Maldon, nebo jiná
řeřicha, fialky na ozdobení

Rozpálíme si troubu na 220°C. Listové těsto rozválíme na tloušťku 3mm. Vykrajujeme z něj kolečka, třeba skleničkou, o průměru 6cm. Klademe na plech s pečícím papírem. Propícháme vidličkou, a pečeme cca 15 minut v troubě dozlatova. Necháme vychladnout.

Na pesto dáme do mixéru medvědí česnek, piniové oříšky, strouhaný parmazán, a zalijeme olejem. Přidáme šťávu z poloviny citronu, osolíme a opepříme. Mixujeme v hladkou pastu. Dochutíme podle libosti, možná to bude chtít víc citronu nebo soli a pepře. Pokud by se vám pesto zdálo moc řídké, přidejte pesto, pokud moc husté, přidejte olivový olej.

Každé kolečko z listového těsta potřete pestem z medvědího česneku. Na to smotejte plátky roastbeefu, posypte pár vločkami soli a dozdobte klíčky. Podávejte s drinkem Cinzano Extra Dry Lime. Dobrou chuť! :)


3 komentáře:

Děkuji za komentář! :)