pondělí 27. června 2016

Levandulová limonáda


Limonády zásadně piju jenom s alkoholem. Normálně totiž nevidím smysl v tom pít něco, co má v sobě hromady cukru jen tak. Vlastně pít cokoliv bez alkoholu postrádá smysl, ale o tom možná jindy. U rodičů na zahradě mi letos vykvetla levandule, kterou jsem tam kdysi zasadila a obratem na ní zapomněla, tak jsem neodolala z ní něco vytvořit! No a protože u našich se najde ve špajzu jenom pivo a fernet, potlačila jsem svojí mixologickou povahu a vypila limonádu jen tak. Jestli jste si někdy dali levandulovou limonádu v nějaké kavárně a vůbec nechutnala po levanduli, vězte, že tohle není ten případ! Její vůně vás praští do nosu při každém doušku, a tak to má být :)




Pokud vám taky levandule právě kvete, rozhodně jí zkuste. Sirup vám vydrží v lednici určitě dva měsíce, a do té doby bude dávno pryč. Pokud použijete místo třtinového cukru klasický bílý, bude mít limonáda nádhernou fialovou barvu. Pokud použijete třtinový jako já, barva bude příjemně oranžová a výsledek samozřejmě zdravější. Vychytejte si sami poměr sirupu a sodovky. Já třeba dávám panáka sirupu a dolévám sodovkou, někdo ale může mít limonády rád sladší a intenzivnějí. Ozdobila jsem kostkama ledu s fialkama, které mám v mrazáku od jara. Super efektní, řekla bych!


Levandulová limonáda

na cca 20 limonád

30 květů čerstvé levandule i se stonky
400ml horké vody
kůra z 1 bio citronu
šťáva z 1 citronu
250g cukru
---
sodovka na dolití

Květy levandule omyjeme a stonky přepůlíme. Vložíme do kastrůlku. Citron omyjeme a osušíme, a škrabkou na brambory oloupeme kůru. Vložíme do kastrůlku k levanduli. Přidáme šťávu z jednoho citronu. 400ml vody si přivedeme k varu, a zalijeme levanduli s citronem. Přikryjeme, a necháme stát 24 hodin pod pokličkou.  

Druhý den vyndáme kůru i levanduli z kastrůlku, a přitom vše pořádně vymačkáme. Přisypeme cukr a postavíme nad plamen. Přivedeme k varu, a vaříme asi jen dvě minuty. Odstavíme, necháme vychladnout, a přelijeme do lahve. No a hotovo! Teď už si jen vychytejte poměr sirupu a perlivé vody podle chuti. Servírujte na ledu, snítky levandule na vrchu :)

1 komentář:

  1. Ja mám to šťastie, že poznám kaviarničku, kde ju robia vážne výbornú :D Alkohol moc nemusím, no zato tú kopu cukru si odpustím :D:D Každý máme niečo... Rada by som vyskúšala takúto čerstvú, isto to chutí úplne inak, no bohužiaľ...

    Viallen z http://all-dreams-are-real.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář! :)