čtvrtek 21. listopadu 2013

Jablečná kolečka v těstíčku se skořicovou pěnou a jablečným čatní


Jablkům sice v sezóně už pomalu odzvonilo, ale na pultech jich je k vidění ještě pořád dost. Tohle je nejspíš ode mě poslední podzimní recept, teď už budou následovat (snad) jen vánočky, štoly a cukroví. Jsem zkrátka tragéd, s jablkama a hruškama jsem se zase letos moc nepředvedla. A všechno je to jen o času. Hlavně teď jsou o dost snížený podmínky k focení, protože od čtyř hodin je světlo prakticky nepoužitelný... No nebudu si tu fňukat do kabátu.
Tohle je recept, který docela jednoduchý, ale je náročný na načasování. Nejde si ho totiž udělat dopředu, musí se podávat přímo z pánve na talíř. Ale je to prostě mňam!







Jedná se o ideální dezert k zakončení nějaké trochu slavnostnější večeře. V receptu je napsaný bílý víno, ale to jsem nikde neměla, tak jsem tam musela teda dát zbytek Moët Chandon co jsem měla v lednici. Wow, tak teď to zní hodně posh :D Jako bych šampaňský i snídala, co? :D Kéž by. Nicméně to myslim vůbec neuškodilo, bylo to dobrý i se šampaňskym.

Se skořicovou pěnou jsem měla celkem potíže, protože ty debilní bílý čokolády co se tady prodávaj stojí za ho**o a jsou šíleně nekvalitní. Čokoláda se mi samozřejmě oddělila od smetany a já musela přeceďovat a znovu vyšlehávat. Hrůza! Radši použijte Valrhonu. (Aby to k tomu šampaňskýmu nebylo málo :D)


Celková chuť je opravdu dobrá, těstíčko je super, chutná po víně (potažmo Moet), a zbytek to příjemně doplňuje.  Recept jsem našla v jednom vydání Apetitu. Tak do toho!




                                                                                                                             
Jablečná kolečka v těstíčku se skořicovou pěnou
(cca na 4-5 porcí)

na skořicovou pěnu
200ml smetany ke šlehání
50g rozpuštěné bílé čokolády
1/2 lžičky mleté skořice

na jablečné čatní:
2 jablka, oloupaná a odjádřená
2 lžíce medu
2 lžíce koňaku (v nouzi klidně i brandy, ve velké nouzi i rum)
citron podle chuti

na jablka v těstíčku:

100ml bílého vína (i šampaňského)
1 bílek
50g hladké mouky
1 lžička kukuřičného škrobu
150g krupicového cukru

2 velká jablka, oloupaná a odjádřená
olej na smažení (máslo radši ne, myslím, že by to moc zhnědlo)

                                                            

Skořicová pěna:
Ve vodní lázni rozpustíme bílou čokoládu. Smetanu ušleháme do tuha, přidáme skořici a nakonec zchladlou čokoládu. Necháme v lednici odpočinout asi hodinu.

Jablečné čatní:
Jablka nakrájíme na miniaturní kostičky. Vhodíme do kastrůlku a na středním ohni zahříváme, než začnou pouštět šťávu. Přidáme med, citron a popřípadě můžeme dosladit cukrem nebo medem podle chuti. Vaříme do rozvaření jablek, měly by být měkké a měly by se dát v pohodě rozmašírovat. Přidáme dvě lžíce alkoholu. Dáme asi tak hodinku dvě vychladit.

Kolečka v těstíčku:
Z vína, bílku, hladké mouky, škrobu  a cukru umícháme těstíčko. Necháme aspoň půl hodiny v lednici. Jablka nakrájíme na kolečka tlustá asi 1 cm. Na pánvi na středním plameni důkladně rozehřejeme olej. Jablečná kolečka obalujeme v těstíčku a smažíme z každé strany do zlatova. Vysušíme od tuku na papírových utěrkách. Na talíře rozdělíme jablka podle počtu porcí, a na každý talíř dáme lžíci pěny a lžíci čatní. Podáváme teplé!

8 komentářů:

  1. Jsou krásný :) Určitě budou i skvěle chutnat :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem s mamkou dělávala kousky jablek obalené v palačinkovém těstě a upečené. :-) Jinak souhlasím, to světlo mě taky štve. Když nestihnu navařit na blog o víkendu, tak v týdnu nemám šanci to vyfotit při normálním světle. :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo, já je zase dělala s tátou! Tohle je na hodně podobnym principu :)

      Vymazat
  3. Hmm tak o víkendu jdu na to, krásný recept i fotky :)

    OdpovědětVymazat
  4. Odpovědi
    1. díky moc, ale ty tvoje jsou přece jen o level výš :)

      Vymazat

Děkuji za komentář! :)