středa 24. září 2014

Cupcakes se zeleným čajem a krémem z bílé čokolády, plněné slaným karamelem + CUPCAKECUP 2014


Jestli mě sledujete na facebooku nebo na instagramu, nejspíš jste si předevčírem všimli jedné neuvěřitelné věci- vyhrála jsem Cupcakecup, a to hned dvakrát. Když jsem poprvý viděla, že se něco takovýho pořádá, řekla jsem si, proč ne? Podotknu, že cupcakes jsem před tím dělala asi jen třikrát v životě, a to jsem si ještě před pár lety dala předsevzetí, že něco takovýho nikdy dělat nebudu, protože je to na mě moc mainstream. No nicméně názor jsem změnila, protože zkrátka něco tak hezkýho jako je cupcake jen tak nenajdete, a navíc to dokáže být dost dobrý. No a já to vyhrála! To byla jediná věc, kterou jsem si nemyslela že se stane když jsem vyrážela z domu, potom co jsem dvakrát spálila karamel. Sama jsem byla překvapená, že jsem ze sebe vyplodila něco tak dobrýho, a říkala jsem si, že by byl hřích se s vámi nepodělit o recept :)


Letošní cupcakecup byl prostě skvělý. Sešlo se nás šíleně moc, myslím, že kolem stovky určitě. Z toho 30 soutěžících, kolem padesáti ochutnavačů, organizátorky a porota. Odborná porota se skládala z Dariny Sieglové z časopisu Apetit, Michaely Nosálové, majitelky francouzské cukrárny Saint Tropez a Kamury, kterou asi ani nemusím představovat :). Organizátorkami byly Jana z popečeníčko.cz a Jana, vedoucí Foodies Clubu. Akce se konala v pavilonu v Grébovce, počasí vyšlo krásně a atmosféra byla nádherná. K vyzkoušení byly na místě taky krásný retro šaty od Polka Dots :) Prostě jedno povedený odpoledne.





Když vyvolali moje jméno, myslela jsem si "to si snad dělají srandu". Kolem mě bylo spoustu krásných a určitě výborných cupcakes, a můj že byl nejlepší? Po červencové výhře Lotus grillu na foodbloggerským pikniku jsem si říkala: "haha, tak třeba za deset let vyhraju něco znova". No já rozhodně nikdy nebyla ten typ, co všude sbírá ceny, spíš naopak. Takže hrozný štěstí samozřejmě. No a když vyhlásili vítěze ceny ochutnavačů, zase mě, myslela jsem, že už mě seriózně trefí šlak :D

Vyhrála jsem neuvěřitelný množství cen, a všechny strašně skvělý. Moc bych chtěla poděkovat organizátorkám, cupcakecup se podle mě krásně povedl, a těším se na další ročníky :) No a teď už k receptu na vítězné cupcakes!


Do cupcakes jsem použila japonský zelený čaj Matcha, který je ideální pro použití v pečení. Má specifickou chuť, a hlavně je v práškové podobě. Sehnala jsem ho po malých pytlíčcích v obchodě Horoskop, ale určitě ho ve větším seženete třeba v Oxalis nebo podobných obchodech. Čokoládu jsem použila Lindt, a to z jednoho prostého důvodu- bílá čokoláda u nás je průšvih. Většinou, když jsem se snažila dělat něco z bílé čokolády od Orion nebo Milky, už po rozehřátí se oddělil tuk od hmoty a celé to mohlo letět rovnou do koše. Pokud nevíte, kde bílou Lindtku sehnat, já jí sehnala ve Fashion Arena Outlet Center ve Štěrboholech. Mají tam super slevy, takže mě ve finále přišla jedna čokoláda na 40 korun, což je fakt hodně dobrý.



Cupcakes se zeleným čajem a krémem z bílé čokolády, plněné slaným karamelem

12 cupcakes

200g hladké mouky
2 lžíce kukuřičného škrobu
200g cukru
2 lžičky pečícího prášku
1/2 lžičky soli
8-10g čaje Matcha (já dala 6g, a byly takový vybledlý)
120g změklého másla
2 vejce
120ml mléka

krém:
340g kvalitní bílé čokolády (Valrhona, Lindt, Lubeca)
250g změklého másla
250g Philadelphie (nebo jiný pravý cream cheese)
1 vanilkový lusk

slaný karamel:
100g krupicového cukru
30g vody
90ml smetany ke šlehání
30g másla
1/2 lžičky soli


Den předem si připravíme krém a karamel, vyžadují totiž chladnutí přes noc.

Na krém si nad vodní lázní opatrně rozpustíme bílou čokoládu. Změklé máslo mezitím vyšleháme do světlé pěny. Čokoládu necháme vychladnout, ale ne úplně, rozhodně by neměla začít tuhnout, ale na druhou stranu by se máslo s ní nemělo rozpouštět. Vmícháme čokoládu do másla, přikryjeme a necháme odležet přes noc. Druhý šleháme, dokud krém nebude pěnovitý a změklý, neměl by být studený. Vmícháme Philadelphii a dáme odpočinout do lednice, dokud nebudeme krém potřebovat.

Cukr s vodou přivedeme k varu a za neustálého sledování necháme zkaramelizovat do jantarové barvy. Fakt na to dávejte pozor, hrozně snadno se spálí. Odstavíme z plotny a přidáme smetanu, máslo a sůl. Pozor, možná to bude trochu prskat. Až se směs uklidní, zamícháme, necháme vychladnout a dáme přes noc do lednice. 

Troubu si předehřejeme na 165°C. 
Všechny sypké ingredience kromě cukru spolu smícháme a prosejeme do mísy. Změklé máslo s cukrem šleháme do světlé pěny. Vejce prošleháme s mlékem, až nám vznikne homogenní směs. Sypké suroviny přisypeme k vyšlehanému máslu s cukrem a v robotu krátce zpracujeme do té doby, než budeme mít takové sypké hrudky, něco jako hodně jemnou drobenku. Přilijeme vaječnou směs a krátce zpracujeme, než nám vznikne lepivé těsto. Připravíme si košíčky na cupcakes, ať už do plechu na muffiny nebo jiných speciálních formiček. Plníme těstem do dvou třetin, v troubě ještě vyběhnou. Pečeme 17-20 minut, dokud špejle nevyjde ven čistá.

Cupcakes necháme vychladnout. Každý pak seřízneme do rovna, a pak do každého vydlabeme lžičkou důlek, asi tak palec hluboký a palec široký. Naplníme po okraj slaným karamelem. Krém z bílé čokolády přesuneme do cukrářského sáčku a na každý cupcakes vytvoříme ozdobnou čepici. A je to! :) 

6 komentářů:

  1. Moc gratuluji! Cupcakes vypadají výborně, budu muset vyzkoušet:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Máš krásne fotky, je radosť čítať tvoj blog :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, cupcakes vypadaji naprosto nadherne! Myslis, ze by slo testo pouzit na korpus na dort? :-) Jo a blog je naprosto bezkonkurencni, fandim Ti!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář! :)