pondělí 20. dubna 2015

Kokosová quinoa kaše s pralinkami Lindt


Když jsem u Kitchen Story viděla recept na čokoládovou quinou, praštila jsem se do čela. Jak to, že mě to nenapadlo dřív?! Vždyť je to tak jednoduché, a přitom geniální! Quinou (nebo-li Merlík chilský) jsem si úplně zamilovala, šíleně mi chutná a jím jí skoro pořád, ale že by šla udělat i na sladko, mě až do teď nenapadlo :D. No rozhodně jsem měla nutkání jí okamžitě vyzkoušet, a když už jsme u toho snídaňového týdne, nebylo zbytí. Navíc se mi dostaly nedávno pod ruku kokosové koule od Lindt, a tohle vypadala jako výborná příležitost s nimi něco vytvořit!


Takhle kaše je krásně sytá, krémová a hrozně dobrá. Jen tak samotná je se dá jíst taky, ale úplně nejlepší je s čerstvým ovocem, ořechama, a čokoládou navrchu. Mohlo by se vám zdát, že to zas až tak zdravý neni, kvůli tý čokoládě, ale tak co jsou to dvě pralinky za den… :)

Kdyby vám náhodou něco zbylo, dejte to do skleničky do lednice, já si jí přibalila ještě do školy na svačinu, a i studená je fakt skvělá.


Kokosová quinoa kaše s pralinkami Lindt

pro dvě osoby
příprava 25 minut


140g quinoa v suchém stavu (3/4 hrníčku)
1,5 hrnku vody
2 lžíce kvalitního kakaa
4 Lindt kokosové pralinky (Nebo 50g hořké čokolády)
1 lžíce medu

4 jahody
pár borůvek
2 Lindt kokosové koule, nasekané
hrst nasekaných mandlí, pekanů nebo jiných ořechů
pár plátků sušeného kokosu


Quinou spařte horkou vodou, odstraníte tak nečistoty a skladový “čmuch”. Přesuňte do hrnce, přidejte vodu a vařte cca 10-12 minut, dokud nebude měkká akorát tak na skus.
Přilijte kokosové mléko, přidejte dvě lžíce kakaa, Lindt pralinky a med, a pořádně promíchejte. Vařte, dokud směs nezíská kašovitou konzistenci, hustou asi jako pudink. Je to na vás, pokud máte radši řidší, vařte méně, pokud hustší, vařte déle.

Nakrájejte jahody na plátky a nasekejte Lindt koule na větší kousky. Kaši přesuňte ještě teplou do misek, ozdobte jahodami, borůvkami, pralinkami, nasekanými ořechy a plátky sušeného kokosu. Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář! :)