středa 22. dubna 2015

Chia pudding s malinami


Vždycky mi přišlo trochu divný dělat pudink ze semínek. I když jsou to chia, které patří na top příčku superpotravin. Dáte mlíko, nasypete semínka, a ráno je z toho kaše, nebo spíš sliz. Nepřišlo mi to nějak zvlášť lákavý, až se jednou doma objevil balíček chia semínek a nikdo moc nevěděl, co s nima. Tak jsem to teda zkusila, a byla jsem tak překvapená, že jsem si rovnou šla koupit další! Hrozně moc mi to chutnalo. Pokud teda máte podobný předsudky, zahoďte je, protože se připravujete o jednu z nejlepších snídaní!



Moc nedoporučuju dělat pudink ve větších množstvích, protože se vám semínka usadí na dně, a tam se slepí k sobě. Kdyžtak si je rozdělte do víc sklenic. Já nejraději používám domácí mandlové mléko, skvělý jsou ale i kokosový, sojový a dokonce i normální plnotučný. Pudink je dobrý jen tak samotný, oslazený medem, ale já si ho nejradši dávám s rozmixovanými malinami. Určitě ho zkuste i s čerstvým ovocem, oříšky, prostě s čímkoliv vás napadne :)

Chia pudding s malinami

pro 2 větší porce

1/3 hrnku semínek chia (60g)
---
200g rozmixovaných malin
4 lžíce medu

Vezmeme si větší zavařovací sklenici a nasypeme do ní semínka. Zalijeme mandlovým mlékem, zašroubujeme a pořádně protřepáme. Dáme do lednice přes noc nabobtnat. Občas se mi stane, že do sebe semínka nevsáknou všechno mléko. Nevím, čím to je, že jednou jo a podruhý ne. Takže většinou to mléko normálně scedím.

Druhý den ráno si připravíme maliny tak, že je jednoduše promícháme s medem a rozdělíme do dvou sklenic nebo misek. Na to navrstvíme pudink, který nám vznikl z chia semínek, posypeme třeba ovocem a podáváme. Dobrou chuť! :)

8 komentářů:

  1. jsi strašně šikovná :) Určitě se věnuj nejen pečení a receptům všeobecně, ale i focení, máš to moc krásné :)

    OdpovědětVymazat
  2. Dneska si připravím na svačinku :)) Nádherný blog. Objevila jsem ho teprve nedávno, ale velice mě zaujal. Těším se, až vyzkouším všechny tvé recepty

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, to kokosové mléko myslíš v té plechovce anebo nějaké jiné? :-) Děkuji :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Domácí kokosové - recept tu byl nedávno

      Vymazat
    2. Klidně použij i v plechovce, ale dej pozor, aby bylo kvalitní, a taky ho nařeď do konzistence mléka. Nebo můžeš použít třeba to kokosovo-rýžové od Alpro nebo Provamelu :)

      Vymazat
    3. Děkuji :-) jak budu doma, tak vyzkouším :-)

      Vymazat

Děkuji za komentář! :)