pondělí 27. dubna 2015

Raw pohankovo-ořechová kaše


Už si o mě asi musíte myslet, že jsem se nadobro zbláznila, protože v poslední době tu ode mě vidíte jenom #vegan, #raw, #healthy a podobně. Nebojte, mojí mekkou je pořád steak a bramborová kaše! :D Upřímně, vždycky jsem si z toho trochu utahovala, ale v posledních dnech mě začalo šíleně bavit tyhle nový věci zkoušet. Většinou to teda vypadá tak, že něco takovýho udělám, ochutnám, zašklebím se, odsunu pryč a zařvu "Mami!" aby to šla za mě dojíst :D Ale v některých případech mě opravdu překvapí, jak moc dobré to je, a o jakou paletu chutí jsem se do té doby připravovala. A to jsou pak ty recepty, které sem nafotím a přidám do kolekce svých snídaňových receptů :) Tak doufám, že to se mnou ještě chvilku vydržíte, ať se pak můžeme vrhnou na nějakej pořádně nezdravej čokoládovej dort, dokonce i s bílou moukou! 



Tahle kaše je naprostá energetická bomba. Troufám si říct, že po ní pěkných pár hodin nebudete mít hlad. Určitě použijte výrazné ořechy, protože oříšková chuť je v tomhle případě dominantní. A nebyla bych to já, kdybych do toho nešoupla kardamom. Vy si ale klidně dejte třeba skořici, a nebo to nechte jen tak. Hodně důležité je nechat pohanku i ořechy nasáknout přes noc, v pohodě je pak rozmixujete a mají krémovější konzistenci. Inspirovala jsem se u Green Kitchen Stories, a upravila podle sebe :)


Raw pohankovo-ořechová kaše

pro 2 osoby
příprava: přes noc

120g loupané nebo celé pohanky
100g výrazných ořechů (vlašáky, pekany)
1 kyselejší jablko (Granny Smith)
100ml pomerančového džusu
1 lžíce javorového sirupu nebo medu
1/2 lžičky mletého kardamomu
---
ovoce na podávání

Pohanku a ořechy zalijte studenou vodou a nechte přes noc namáčet při pokojové teplotě.
Druhý den ráno vodu slijte, a pohanku s ořechy přesuňte do mixéru. Přidejte pokrájené jablko (i se slupkou), pomerančový džus, javorový sirup a půl lžičky kardamomu. Mixujte tak minutu až dvě, až dosáhnete jemné krémové konzistence. Tadá!
Podávejte s čerstvým ovocem a nějakým tím sirupem, nebo medem :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář! :)