středa 1. července 2015

Čokoládový dort s jahodami


Patřím mezi ty lidi, kteří vždycky všechno podstatný prošvihnou. Jako třeba jahodovou sezónu. Jahody už melou z posledního, a já na ně zase neměla čas. Červen je pro mě totiž z nějakýho důvodu vždycky stresovej, naplněnej k prasknutí vším možným a tak podobně. Takže pro vás mám nejspíš jediný jahodový výtvor téhle sezóny, tak se do něj pusťte, abyste to taky neprošvihli!
Tenhle dort byl narozeninový, a nebyl pro nikoho jiného, než pro Martina. Dala jsem si na něm tudíž extra záležet a odráží se v něm všechna má nekonečná láska. Mám ale trochu obavy, aby to nebyla ta věc, která odstartovala příšernou střevní chřipku, kterou jsme oba chytli den potom. :D






Tenhle dort je vlastně fakt brnkačka. Na korpus i krém jsem použila recept z blogu Call me cupcake . Určitě ho doporučuju sníst hned, ještě v pokojové teplotě. Z ledničky už mi pak zdaleka tak nechutnal, máslo v krému ztuhlo a takové krémy už mi pak moc nechutnají, ale pokud vám tohle zrovna nevadí, určitě vám bude chutnat i potom! 

Čokoládový dort s jahodami

na formu o průměru 20 cm

na korpus:
260g hladké mouky
470g krupicového cukru
50g hořkého kakaa
1 lžička pečícího prášku
2 lžičky jedlé sody
240ml silné uvařené kávy
240ml podmáslí
2 vejce
130g rozpuštěného másla

na krém:
400g hořké kvalitní čokolády
600g změklého másla
400g moučkového cukru
80g kvalitního hořkého kakaa
180ml smetany ke šlehání

500g čerstvých jahod

na ozdobení:
jahody
pusinky
macešky
lístky máty

Předehřejeme si troubu na 175°C.
Dvě formy o průměru 20cm vymažeme máslem a vysypeme moukou. 
Mouku, cukr, kakao, pečící prášek a jedlou sodu smícháme v jedné míse. V jiné míse vyšleháme kávu, podmáslí, vejce a rozpuštěné máslo do pěny. Přidáme suché ingredience, a vyšleháme do hladka. Těsto rovnoměrně rozdělíme do dortových forem a šoupneme do trouby. Pečeme asi 35 minut, dokud zapíchnutá špejle do středu nevyjde ven suchá. Necháme vychladnout, ideálně dáme na hodinku do lednice, korpus se pak lépe prokrajuje.

Na krém nalámeme čokoládu na kousíčky a ve vodní lázni necháme rozpustit. Odstavíme a necháme vychladnout na pokojovou teplotu. Vyšleháme změklé máslo s cukrem do pěny. Postupně přidáváme kakao, a šleháme dál. Přilijeme čokoládu, smetanu, a šleháme do hladka.

Korpusy prokrojíme vejpůl tak, že máme čtyři vrstvy. Skládáme na sebe, vždy natřeme jednu vrstvu krémem a posypeme pokrájenými jahodami, a přiklopíme další. Na konec celý dort potřeme zbylým krémem, já použila cukrářskou špachtli, aby to bylo krásně hladké. Dozdobíme podle vkusu :)

4 komentáře:

  1. Krása, mě tyhle nádherné luxusní dorty moc nejdou , asi na ně nemám tu správnou trpělivost o to víc smekám před takhle krásnými výtvory :)

    OdpovědětVymazat
  2. To zdobení (a fotky!) je fakt bomba! Vypadá naprosto fantasticky :) Nepomohlo tomu ten druhý den, ani když stál nějakou dobu mimo lednici? Že by ten krém třeba zase změkl? Jinak já letos prošvihla tolik sezón, až hanba :D

    OdpovědětVymazat
  3. wau to vyzerá ako rozprávky + fotky sú neskutočné ♥

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář! :)