sobota 8. srpna 2015

Gazpacho



Nevím jak vy, ale já horko prostě nemám ráda. Moje nejoblíbenější měsíce jsou ty, ve kterých na sebe natáhnu svetr a schoulím se do tepla s horkým kafem. To se v 39 stupních dělá dost blbě, a nejhorší (i když svoje výhody to má) na tom je, že ani nemám chuť na nic k jídlu. Jediný, co v těhlech vedrech dokážu pozřít, je Gazpacho, španělská studená polévka. Navíc je fajn, že zrovna teď je zelenina jako rajčata a okurky v sezóně, takže to má i nějakou chuť. Zkuste jí taky a uvidíte, že něco do sebe to léto přece jenom má!




Tradičně se do Gazpacha dává bazalka, ale mně osobně se do toho tak nějak hodí víc koriandr (mně osobně se hodí koriandr úplně do všeho :D) Pokud koriandr nemusíte, určitě tam dejte bazalku, bude to dobrý úplně stejně. Před podáváním nechte aspoň dvě hodinky vychladit v lednici, mělo by se to jíst opravdu studené! Pokud nemáte čas, půl hodinka v mrazáku to taky spraví. Čím dýl to je v lednici, tím víc se uleží a je pak chuťově výraznější.

Gazpacho

na 4 porce
příprava 2,5 hodiny

4 rajčata
1/2 velké salátové okurky nebo 1 malá
1 červená paprika
1/2 červené cibule
2 stroužky česneku
500ml rajčatového džusu
1 limetka
4 lžíce olivového oleje
1 lžička mletého kmínu
1/3 lžičky Sambalu, nebo jiné chilli pasty
1/3 svazku koriandru
1 lžíce Worchester omáčky
2 lžíce balzamikové redukce
sůl
čerstvě mletý pepř

Rajčata, salátovou okurku, papriku a cibuli si nasekáme na drobné kousíčky. Já k tomu používám většinou mixér, zeleninu si pokrájím na větší kostky a v mixéru s tím chvilku pulzuju. Rozhodně by neměl vzniknout hladký krém! Ať je všechna zelenina pěkně rustikální. Přendáme do mísy. Prolisujeme česnek a přidáme k zelenině. Zalijeme rajčatovým džusem a promícháme. Přídáme šťávu z limetky, olivový olej, kmín, sambal, nasekaný koriandr, worchester a balzamiko. Osolíme a opepříme. Pokud by se nám zdála polívka moc nahrubo, jakože kousíčky zeleniny jsou moc veliký, trochu to projedeme tyčovým mixérem, ale fakt jenom trošičku. Ochutnáme a přidáme sůl a pepř, popřípadě sambal nebo balzamiko, prostě podle chuti. Nezapomeňte ale, že až se Gazpacho uleží, všechny chutě budou daleko výraznější.
Necháme v lednici vychladnout minimálně dvě hodiny. 

1 komentář:

  1. Na gazpachu taky přežívám ta nejhorší vedra. Překvapilo mě, že ve Španělsku dělají podobnou polévku ozvláštněnou ještě namočenou bagetou. Už jsem ale zapomněla název. :/ Právě u mě na FOODblogu probíhá Summer GiveAway o dva velké oleje společnosti Bohemia Olej. Budu ráda, když se zúčastníš! Corculum♥ Oleje se do kuchyně vždycky hodí. :) Měj se krásně! Š.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář! :)