neděle 1. března 2015

Muffiny s lesním ovocem a drobenkou


Poslední dny se nesou ve víru oslav, protože Martin dostal tolik vysněnou práci, o kterou už přes rok bojoval. Sen se konečně stal skutečností, a my se z toho pořád nemůžeme vzpamatovat. Tak se válíme, chodíme na brunche, na víno, do kina, na večeře, a plánujeme. Taky jsem dost líná na to, abych vymýšlela něco složitýho, tak dělám jenom podobné líné recepty, jako třeba tyhle muffiny. V mražáku se krčily poslední zbytky rybízu a různých jahod a malin, vlastně ani už nevím, co všechno v tom bylo :D Nicméně to vůbec nevadí! V kuchařce Pastries od Pierra Hermé najdete právě i muffiny, a já se pustila do otestování jeho receptu. Uvažuju nad tím, že bych postupně přidávala recenze a názory na kuchařky, co mám doma, co na to říkáte? :) Zajímalo by vás to? Už jich mám slušnou sbírku :)



Tohle jsou vlastně úplně klasické muffiny. Jsou vláčné, sladké tak akorát, a drobenka na vrchu je příjemným křupavým zpestřením. Já nevím jak vy, ale občas mám chuť na něco obyčejnějšího, a jsou dny, kdy u mě bábovka vyhraje nad mousse chocolat na plné čáře :)

Od Pierra jsem čekala nějakou vychytávku, něco, co bude ty muffiny dělat vyjímečný, ale nic takovýho se tentokrát nekonalo. Pierre se držel starý dobrý klasiky, a já uznávám, že to vůbec není na škodu! Takže pokud máte na něco podobnýho občas chuť, stejně jako já, určitě je zkuste! :)

Muffiny s lesním ovocem a drobenkou

na 12 muffinů

drobenka:
50g studeného másla na kostičky
50g krupicového cukru
50g mletých mandlí
50g hladké mouky
-
340g krupicového cukru
400g hladké mouky
3 lžičky prášku do pečiva
špetka soli
3 vejce
250g zakysané smetany
170g rozpuštěného másla
170g drobného ovoce (může být i mražené)



Předehřejeme si troubu na 180°C.
Všechny suroviny na drobenku rychle zpracujeme v drolivé těsto tak, aby nám zbytečně dlouho neměklo máslo venku. Šoupneme do lednice a vrhneme se na muffiny.

Cukr, hladkou mouku, prášek do pečiva a špetku soli pořádně promícháme ve větší míse. V další míse rozšleháme vejce, přidáme zakysanou smetanu a rozpuštěné máslo a rozšleháme do hladka. Vlijeme tekutou směs k té sypké a lehce promícháme, ale jenom trochu! Těsto se nesmí přemíchat, radši ať v tom máte nerozmíchané kusy těsta, než hladkou hmotu. Rychle a zlehka zapracujeme i ovoce.
Muffinový plech si vyložíme dvanácti košíčky. Plníme těstem kus pod okraj, aby nám nevytekly úplně všude. Na závěr posypeme drobenkou z lednice. Vrazíme do trouby na 20 minut a voilá! Muffiny jsou na světě. Snězte je kdyžtak ještě ten samý den, to jsou nejlepší.

2 komentáře:

Děkuji za komentář! :)